Sunday, January 4, 2009

DL

Agak terlewat sedikit aku datang keja ari ni,,,bukan di sengajakan, semalam aku ceta tentang DL sama staff , hari ni giliran aku DL,,,bukan lah lewat sangat, ngam-ngam saja, 0730 pagi,,,itupun pasal aku kena balik rumah coz,,,sesampai dekat gate,,,lupa bawa ID,,,,that mean tak boleh masuk opis,,,,kena patah balik rumah ambil kad, nasib baik aku sampai gate sebelum jam 7, ada masa laa aku balik rumah,,,,,pecuttttt,,,,kalau berlumba dengan Rossi,,,dia pun kalah,,,dengan syarat dia berlari, aku naik motor,,,hehehehe,,,15 minit balik ke rumah dan 15 minit balik opis,,,,ngam2 0730 datang. Sebenarnya kebiasaan aku datang keja awal 20 minit dari waktu kerja, bermakna selalunya aku datang keja jam 0710 am/pm,,,,ada pengajaran dari peristiwa tadi,,,,,

1st. pastikan sebelum bertolak ke tempat keja, segala keperluan keja ada, spt ID, mykad, pendrive, laptop, dll....
2nd. datang awal,,,,sebab kalau tertinggal barang boleh ambil balik,,,,,,,,
3rd. pandu dengan berhemah, jangan lagu-lagu,,,,,,kata org biar lambat asal selamat,,,,
4th. entah.........kalau nak tambah, tambah laaaa....boleh ba kalau kao....

1 comment: