Thursday, January 29, 2009

Menghibur hati

Entah, mengapa minggu ni merupakan minggu yang agak tegang bagi ku,,,,,,,marah, tension,,,,ah macam2......memang aku jarang marah,,,tapi kalau dah terlampau,,, aku naik darah,,,,apa tak naik darah,,,,,minggu lepas tanya sama anak buah,,,,,nak cuti,,,,,semua kata tak nak,,,,,jadi no problem la tentang manning, tapi tiba2,,,,waktu dah nak mula kerja ,,minggu ni,,,ada lak main call aja yang nak cuti,,,,yg kita buat marah tu cuti pasal jumpa girl,,,,,,ingat apa kaaa.....request dan borang cuti x ada la tuuu,,,,,,hai meletup laaa aku,,,,dah la orang tak ada.

Nak tenangkan cikit aku baca cerita lawak,,,,,,,ni aku paste.....



Perompak & perogol.

Seorang Perompak telah mengatur janji untuk bertemu dengan Perogol.Tapi ia terlambat 2 jam dari waktu yang telah dipersetujui, sehingga Perogol marah benar kepadanya.Kemana kamu pergi? hardik Perogol, Sudah 2 jam saya menunggu.Saya mengaku salah, kata Perompak. Masalahnya lif yang saya naiki rosak. Dan tahukah tuan Perogol, selama lif diperbaiki saya terpaksa berdiri selama 2 jam.Perogol menumbuk meja dengan marahnya. Tolol...! teriaknya. Jadi maknanya, kamu berdiri menunggu lif itu diperbaiki selama 2 jam?
Betul , tuan Perogol.
Tolol dan begong !! teriak Perogol lagi lebih keras. Mengapa kamu tidak duduk saja??



Penipu besar.

dalam sebuah kampung nih...tinggal la 1 famili yg terdiri drpd si anak, ayah dan ibu...si anak dan ayah sangat suke menipu..boleh kate tiap2 hari diorg kelentong penduduk2 kampung...sbbkan itu, penduduk kampung x percaya kan diorg lagi...nak dijadikan citer, suatu hari tu...si ibu jatuh sakit..si anak dan ayah cuba kasi taw penduduk kampung, tp x de sutir org pon percaya...diorg pun fed up campur sedih....lps tu si ibu pun mati...si ayah dan anak masing2 merasa bersalah atas kematian isteri @ ibu yang tercinta....so diorg wat keputusan nak berubah..x moh menipu lagi..
suatu hari tu, mase kat tepi sungai......
ayah: kite kena berubah...biar org percaya lagi kat kite..
anak : btul tu..
ayah : aish...boring la pulak...apekate kite main selam2 nak??? sape leh selam dlm sungai paling lama die dikira pemenang...
anak : woookey..bereh
lalu, si ayah pun terjun dlm air..si anak tunggu kat tepi tebing...10 minit berlalu......20 minit berlalu.....30 minit berlalu....si ayah masih x timbul2...si anak mula bimbang...plurp...si ayah pon timbul....
anak : apsal lama sangat menyelam tadi????
ayah : ehehehe...sorry la ek..td mase tgh menyelam..ayah jumpa kawan baik ayah..pastu die ajak ayah minum kopi kat warung...sbb tu lama tadi..( kelentong si ayah)

kini, giliran si anak lak menyelam.....x sampai 1 minit, si anak timbul...berserta kepalanya yg berdarah....

ayah : aik....cepat nya timbul...haaaaa, apsal kepala berdarah tu????
anak : ni sume ayah punya pasal la...len kali , kalu nak gi warung tuh, bawak la duit....x pasal2 saya lak kena tibai kat kepala pasal ayah x bayar hutang kopi td...adoiiiiiii

No comments:

Post a Comment