Monday, December 29, 2008

Belajar dari pengalaman

Aku curi tulang lagi, melayari internet di waktu kerja bukanlah rutin kerja ku. Aku di tugaskan menyelia dan memastikan segala kerja berjalan dengan teratur dan selamat . Inilah agaknya gaji yang aku terima selama ini kureng berkat,,,,,habis curi tulang saja.

Menengok-nengok blog orang lain, secara tak sengaja jumpa blog Linda On, bacalah sikit tentang perkembangannya. Next time boleh baca lagi,,,,,,

Tadi sewaktu dalam perjalanan ke tempat kerja, boleh aku berkhayal, mujur perjalanan tidak sibuk kalau tak,,,,,,,,,

pengalaman hidup selama ini cukup banyak, tapi walau sebanyak manapun pengalaman yang diperolehi ianya tak akan pernah cukup, maksud ku masih banyak lagi pengalaman yang belum kita tempuhi, macam belajar juga, jika kita sudah tahu perkara yang ini, ada lain perkara lagi yang kita tidak tahu, belajar juga tak akan habis-habisnya. Tapi pengalaman adalah guru yang terbaik. Melalui pengalaman yang pernah ditempuhi, kita cuba mengelakkan kesalahan untuk kali kedua dan akan melakukan perkara yang sama jika memberi menaafaat untuk kita.
Ingat ada bidalan, kalau kita dengar, kita lupa, kalau kita lihat kita ingat tapi kalau kita lakukan (pengalaman) kita faham.

1 comment:

  1. betul tu..blaja dr pengalaman..tp pengalaman sy xde la byk..

    ReplyDelete