Thursday, January 1, 2009

MC..........MC

Malam ni ok sikit keje, maksudnya, tak banyak keje laa,,,lepas bagi briefing, buka PC tengok email, beresssss,,,,ada 2 saja email itupun dari kawan, x ada dari bos-bos, holiday mana ada bos2 mau datang keja untuk antar email,,,,tak ada rancangan, aku belek2 file kat PC,,,,nengok2 attendance last year, 2008. woiiiii, aku tengok aku paling banyak MC, 19 hari, masallah, yang lain tu sorang ambil 6 ari, 2 orang 5 hari , 2 yang lain 3 hari dan ada 3 orang tak sakit-sakit sepanjang taun lalu. Tak memuaskan, banyak sangat MC.

Timbul satu pertanyaan kenapa MC????, apakah betul2 sakit atau pura2 sakit. Aku punya MC 19 hari, berturut-turut pula tu, ini merupakan rekod terbanyak sepanjang aku di alam pekerjaan, kalau 19 hari MC berturut2 ertinya aku x datang hampir2 2 bulan,,,,,,sakit teruk sangat ke?,,,,x payah cerita laaa,,,

Ada juga yang dah kerja berterusan (buat OT) and than last-last ambil MC, ada pula tu sebelum cuti atau selepas cuti panjang sambung cuti dengan MC, ada pula tak dapat cuti tahunan ambil MC. Yang penting kalau nak prestasi kerja yang baik, kurangkanlah MC atau jangan ambil langsung,,,,hehehehe

2 comments:

  1. Tapi ada gak yang kata rugi kalau tak habiskan cuti tahunan tuh kan hehehe... Tu punca banyak mc gak tuh hahaha...

    ReplyDelete